Акумулятори для електромобілів можуть задовольнити короткостроковий попит на накопичувачі для електромереж
За даними групи голландських та американських дослідників, для забезпечення короткострокового попиту на мережеві накопичувачі по всьому світу до 2030 року необхідні невеликі коефіцієнти участі транспортних засобів у технологіях «автомобіль-мережа» V2G (vehicle-to-grid) – від 12% до 43%.
Очікується, що цього десятиліття на світових ринках електроенергії з’являться гігаватні акумулятори на колесах, було багато обговорень про теоретичні переваги технології V2G. Незважаючи на те, що вона існує вже більше десяти років, у галузі не вдається знайти життєздатну комерційну модель і зробити V2G привабливою для власників EV, які не бажають обмежувати право управління своїми автомобілями.
Тим не менш, численні аналізи та випробування показали, що двосторонній потік електроенергії від акумуляторів електромобілів може надати значні можливості як для поглинання надлишкового вироблення відновлюваних джерел енергії, так і для вивільнення електроенергії назад у мережу для вирішення проблем у режимі реального часу. І тепер новий дослідницький документ додає додаткові докази можливого потенціалу цієї технології.
На думку дослідників, вже до 2030 року лише акумулятори для електромобілів можуть використовуватися для задоволення короткострокового попиту на накопичувачі для електромереж у більшості регіонів. У своїй оцінці дослідники враховували батареї електромобілів, які можна використовувати через V2G, так і АКБ після закінчення терміну служби транспортних засобів, коли вони видаляються і використовуються на стаціонарному зберіганні. За їх оцінками, до 2050 року загальна технічна потужність становитиме 32-62 ТВтг.
“Це значно більше, ніж від 3,4 до 19,2 ТВтг, необхідних до 2050 року за сценаріями Міжнародного агентства з поновлюваних джерел енергії та лабораторними сценаріями зберігання”, — йдеться у документі.
На додачу до кількісної оцінки глобальної ємності батарей EV, доступної для зберігання в мережі, за допомогою інтегрованої моделі, що включає майбутнє розгортання батарей EV, дослідники також врахували деградацію батарей і участь ринку, яка для V2G може варіюватися за регіонами залежно від майбутніх ринкових стимулів та інфраструктури, а також інших чинників.
Їхня увага була зосереджена на основних ринках акумуляторів для електромобілів Китаю, Індії, Європейського Союзу та США, а також на так званому “регіоні решти світу”. За консервативними оцінками дослідників, для забезпечення короткострокового попиту на зберігання енергії в мережі в глобальному масштабі без використання стаціонарних акумуляторів вторинного використання потрібен низький рівень участі V2G – від 12% до 43%. Якщо припустити, що тільки половина акумуляторів вторинного використання буде використовуватися в мережі, то необхідний рівень участі V2G впаде до менш як 10%.