BloombergNEF Середні ціни на АКБ впадуть нижче 100 доларів США за кВт-год до 2024 року
Потрясіння в ланцюзі постачання викликають короткострокове зростання цін на літій-іонні акумулятори, але в цілому тенденція зниження цін зберігається, і до 2024 року середні ціни можуть опуститися нижче за 100 доларів США/кВт*год.
Це випливає з останнього випуску щорічного дослідження BloombergNEF щодо цін на батареї у різних секторах, включаючи електромобілі з живленням від батарей (BEV) та стаціонарні акумуляторні системи зберігання енергії (BESS).
Після того, як минулого року дослідження показало, що деякі акумуляторні батареї пропонувалися за ціною менше 100 доларів США за кВт/год, середня ціна на ринках як BEV, так і BESS у всьому світі склала 137 доларів США за кВт/год у 2020 році. , що на 89% менше ніж у 2010 році.
У 2021 році, за даними BloombergNEF, середній показник впав до US$132/кВт*год, що на 6% нижче від минулорічних даних, які аналітики компанії з того часу переглянули до US$140/кВтч. У США акумулятори коштували приблизно на 40% дорожче, а в Європі – на 60%.
Якщо розглядати конкретно BEV, то середньозважені за обсягом ціни на блоки склали 118 доларів США за кВт * год, а на елементи батареї – 97 доларів США за кВт * год, що говорить про те, що на елементи припадає більша частка загальної вартості (82 %), ніж близько 70%, що спостерігалася останні пару років.
Незважаючи на те, що зниження вартості вказує на сприятливе майбутнє для електрифікованої мобільності та стаціонарного застосування батарей, друга половина цього року у багатьох галузях характеризувалася зростанням цін на сировинні товари.
Батареї від цього жодною мірою не застраховані: вартість електролітів та інших ключових матеріалів зростає. Зростання цін на сировину означає, що у 2022 році середня ціна акумулятора може знову зрости до 135 доларів США за кВт/год, згідно з прогнозом BloombergNEF. Це може вплинути на економічне обґрунтування як BEV, так і BESS.
Глава BloombergNEF Джеймс Фріт, який займається дослідженнями в галузі зберігання енергії, сказав, що зростання цін у другій половині року виявилося недостатнім, щоб зупинити загальне зниження цін за рік.
Проте Фріт, який був провідним автором нового звіту, зазначив, що середня ціна нікель-марганець-кобальтового (NMC) осередку з хімічним співвідношенням 8:1:1, за оцінками, буде на 10 доларів США за кВт*год вище у 4 кварталі 2021 року. року, ніж у першому кварталі року, та наблизиться до ціни близько 110 доларів США за кВт*год.
Глава відділу металів та видобутку BloombergNEF Квасі Ампофо сказав, що ціни на літій у 2021 році “істотно зросли” внаслідок таких факторів, як обмеження у глобальних ланцюжках поставок, зростаючий попит у Китаї та Європі та недавнє обмеження виробництва у Китаї через проблеми з енергетикою та навколишнім середовищем.
“Хоча ми очікуємо, що попит продовжить зростати у 2022 році, інші фактори, такі як глобальні обмеження в ланцюжку поставок та обмеження виробництва в Китаї, мають бути усунені до 1 кварталу 2022 року. Це допоможе знизити ціни на літій”, – сказав Ампофо.
Залишається сподіватися, що проблеми з ланцюжком поставок виявляться короткостроковими. Місяць тому аналітики BloombergNEF підготували ще один звіт, в якому пророкували глобальний бум установки BESS, назвавши 2020-і роки “десятиліттям накопичувачів енергії”.
BloombergNEF прогнозує, що до 2030 року сукупний обсяг розгортання у світі сонячних електростанцій та систем накопичення енергії досягне 358 ГВт / 1028 ГВт * год, при цьому для досягнення цієї мети буде інвестовано більше 260 млрд. доларів США в порівнянні з 17 ГВт / 34 ГВт * год в режимі онлайн кінець 2020 року.
Навіть низьковитратний LFP не застрахований від хвиль цін на сировинні товари
Однією з найцікавіших тенденцій у галузі літій-іонних батарей, що обговорюються в останні пару років, є зростання попиту на елементи з катодом з фосфату заліза літію (LFP).
Маючи нижчу щільність енергії, ніж NMC, але й нижчу вартість, LFP-елементи деякий час уникали автовиробники через їхню недостатню придатність для BEV. Однак вони почали більш широко застосовуватися для BESS, частково через їх вищу стійкість до високих температур, ніж NMC, що, на думку деяких, робить їх безпечнішими і знижує ймовірність теплового розгону.
Проте, як зазначили експерти з McKinsey на вебінарі на початку цього року, LFP-елементи починають розглядатися виробниками BEV для транспортних засобів із меншим радіусом дії та початкового рівня ринку.
BloombergNEF зазначив, що хоча в 2021 році LFP-елементи були майже на 30% дешевші, ніж NMC-елементи, LFP дуже схильні до впливу цін на карбонат літію, які ростуть. З вересня виробники в Китаї підняли ціни на свої LFP-елементи на 10-20%.
Аналітична компанія заявила, що хоча історичні тенденції свідчать про те, що середня ціна упаковки всіх типів літій-іонних батарей, швидше за все, впаде нижче 100 доларів США за кВт-год до 2024 року, якщо ціни на сировину збережуться, цей термін може бути відсунуто на два роки.
До речі, US$100/кВт*год – це приблизно той поріг, при якому BEV стають конкурентоспроможними за вартістю – і приносять такий самий прибуток – як і автомобілі з двигуном внутрішнього згоряння (ДВЗ). Питання в тому, коли, а не якщо, ціни на акумулятори опустяться нижче за цей поріг, але динаміка ринку цього року внесла невизначеність, зазначає BloombergNEF.
Зниження вартості акумуляторів та вдосконалення технологій може бути досягнуто за рахунок інвестицій у R&D, а також за рахунок розширення потужностей, вважає Bloomberg NEF. На ринку також з’являться технології нового покоління, які можуть змінити стан справ: від кремнієвих та літієвих металевих анодів до твердотільних електродів, а також нові виробничі процеси для катодних матеріалів та елементів.
У жовтні дослідницька група опублікувала другий щорічний рейтинг глобальних ланцюжків постачання літій-іонних батарей, який показав, що хоча Китай продовжує лідирувати у світі за рівнем участі в галузі, інші країни, включаючи США та Європу, лише починають освоювати ринок, який може мати як стратегічне. , і економічне значення.