Компанія Leclanché запускає взаємопов'язані АКБ блоки для зменшення займаної площі
Прагнучи знизити вартість, складність та екологічне навантаження стаціонарних систем накопичення енергії (СНЕ), компанія Leclanché випустила модульне рішення для зберігання енергії, засноване на стійках, що легко транспортуються, підключаються і працюють, які можна зібрати на місці.
Концепція, названа “LeBlock”, поєднує стійки літій-іонних батарей з рідинним охолодженням у 5-футові “блоки” з вбудованими системами протипожежного захисту, кожен з яких вміщує до 745 кВт-год літій-залізо-фосфатних (LFP) батарей. Кілька блоків BatteryBlocks можуть бути з’єднані між собою за допомогою елемента під назвою CombiBlock, який включає обладнання для контролю температури, для створення ESS бажаного розміру і потужності.
Інженерні та продуктові команди швейцарської компанії з виробництва систем накопичення енергії були мотивовані зростаючим ринковим попитом на більші, високовольтні та з більшою номінальною ємністю акумуляторні системи, які вимагають нових концепцій для корпусів, а також оптимізації всіх можливих аспектів ланцюжка створення вартості, – Президент Leclanché з системної інженерії.
Це означає: виробництво, транспортування, інтеграція, установка на місці, експлуатація – аж до утилізації. Це змусило нас розробити нову концепцію інтеграції. Очевидно, що рішення полягало в тому, щоб спростити її і навіть, можливо, знайти спосіб, щоб сам корпус став великим корпусом батареї, який не тільки захищає та забезпечує можливість підключення до великих об’єктів, але й робить її безпечною та транспортабельною, вуглецевого сліду та інших впливів на навколишнє середовище”.
Оскільки кожен батарейний блок має однаковий форм-фактор – навіть блоки, що містять інфраструктурне обладнання, – а також ідентичні інтерфейси для їхнього з’єднання, блоки “механічно, електрично і навіть термічно” взаємозамінні. За словами Фора, це дозволяє збирати їх у різних конфігураціях відповідно до кожного проекту, включаючи інтеграцію обладнання для зарядних пристроїв електромобілів (EV), такого як низьковольтні гибридні інвертори, трансформаторні компоненти та контролери заряду для швидкого заряджання постійним струмом.
Для транспортування також можна встановити до п’яти блоків у 20-футовий контейнер ISO для перевезення, транспортування вантажівками та розвантаження вилкових навантажувачів. Контейнери мають необхідну сертифікацію Container Safety Convention (CSC), що спрощує процес їх транспортування, а потім їх можна розпакувати і розібрати, щоб розкласти відповідно до потреб замовника.
Хоча на LeBlock міститься трохи менше 750 кВт/год літій-залізо-фосфатних АКБ, він може бути інтегрований з іншими типами батарей, а також інверторами різних типів і марок. Паралельне з’єднання блоків батарей CombiBlock містить систему управління енергією (EMS) Leclanché та обладнання для моніторингу роботи системи та терморегулювання.
‘Простий у складання, як дитячий набір будівельних блоків’.
Концепція взаємопов’язаних батарейних стійок також означає відсутність необхідності у прокладанні кабелів для конкретного об’єкта та можливість модернізації систем та демонтажу та заміни окремих батарейних стійок без необхідності перепроектування всього проекту, стверджує компанія.
Крім полегшення установки на місці, наявність всього інтегрованого обладнання, що поставляється безпосередньо від одного виробника, означає, що можна обійтися без додаткових транспортних суден, що доставляють різні деталі та відходи упаковки, які, за словами Даніеля Фора, часто недооцінюються і є значним фінансовим та екологічним тягарем. Ці міркування особливо актуальні для проектів у віддалених районах, таких як острівні мікромережі та важкодоступні об’єкти інфраструктури передачі та розподілу електроенергії, але, проте, і у забудованих районах вони також є проблемою.
“Все поставляється у повністю зібраному вигляді, ми просто розмістимо їх, з’єднаємо механічно та електрично, і все готове”, – сказав Фохр.
Архітектура розділеної системи також є перевагою з погляду пожежної безпеки, за словами компанії, і продукція пройшла випробування на відповідність визнаним стандартам, включаючи NFP 855 та UL9540A. Перші поставки мають розпочатися у четвертому кварталі цього року. У березні компанія Leclanché отримала фінансування від своєї основної групи акціонерів, що дозволить компанії просунутися вперед у реалізації кількох проектів по всьому світу, а також, як сказав тоді генеральний директор Аніл Шрівастава, “випустити значний продукт”, який представила Leclanché сьогодні.
“Нашим завданням при проектуванні було створення комплексного рішення, яке концептуально було б таким же простим у складанні, як дитячий набір будівельних блоків. З LeBlock, у поєднанні з нашою провідною платформою EMS, ми вважаємо, що досягли цієї бізнес-мети”, – сказав генеральний директор Leclanché Аніл Шрівастава.
“LeBlock розроблений на допомогу керівникам комунальних підприємств та енергетичних проектів, які шукають менш складне, надійне та економічно ефективне рішення для заміни або підвищення надійності енергосистеми, допомагаючи при цьому зменшити вуглецевий слід та вплив виробництва електроенергії на навколишнє середовище. Парадоксально, що багато сучасних систем зберігання енергії ігнорують короткостроковий вплив на навколишнє середовище, можливість модернізації системи та питання закінчення терміну служби, щоб вивести рішення на ринок”.
Інші постачальники технологій зберігання енергії в останні місяці випустили продукти, призначені для великих комерційних та комунальних акумуляторних систем, які також спрямовані на підвищення модульності та стандартизації рішень та компонентів ESS, зокрема Fluence випустила лінійку ESS шостого покоління під назвою CubeStack минулого літа, а Wärtsilä – GridSolv Quantum через кілька місяців, у той час як інші, такі як Saft і Tesla, вибрали підхід, заснований на упаковці більшої потужності та енергоємності у великі попередньо розроблені системи з 2. 5 МВт*г Saft Intensium Max і Tesla 3 МВт*г Megapack відповідно.