Цього року ціни на акумулятори впали на 14%, повідомляє BloombergNEF
BloombergNEF повідомляє, що зафіксував зниження цін на акумулятори на 14% цього року, в основному через здешевлення сировини, після безпрецедентного зростання у 2022 році.
У своєму останньому щорічному дослідженні літій-іонних акумуляторів BloombergNEF повідомляє, що середня ціна на акумуляторні батареї впала цього року до $139/кВт-год, що на 14% менше, ніж у середньому в $161/кВт-год у 2022 році.
Щоб розрахувати цю середню ціну, BNEF провів понад 300 опитувань серед покупців і продавців літій-іонних акумуляторів для електромобілів, комерційного транспорту, автобусів, дво- та триколісних транспортних засобів, а також систем зберігання енергії.
Ціни варіюються залежно від сектору: Китайські електричні автобуси та комерційні автомобілі мають найнижчі ціни – $100/кВт-год. Середня ціна пакетів для повністю електричних легкових автомобілів становила $128/кВт-год.
“Однак історія, що стоїть за цим зниженням цін, дещо відрізняється від попередніх років”, – зазначають аналітики. У той час як основною причиною падіння цін на акумулятори історично були технологічні інновації, цього року падіння цін в основному пов’язане зі зниженням витрат на сировину.
Ціни на ключові метали для акумуляторів, особливо на літій, різко впали з січня через значне зростання виробничих потужностей у всіх ланках ланцюжка створення вартості акумуляторів – від сировини і компонентів до елементів і акумуляторних блоків.
Хоча попит продовжував зростати в річному обчисленні, темпи зростання на деяких ринках електромобілів сповільнилися в другій половині року, головним чином через збільшення витрат на фінансування та економічну невизначеність. З іншого боку, виробництво акумуляторів лише в Китаї перевищило світовий попит.
Що стосується майбутнього, команда BNEF з питань зберігання енергії очікує, що ціни будуть тісно пов’язані з траєкторією цін на сировину. “Ми прогнозуємо, що вартість упаковки впаде до $133/кВт-год наступного року в реальному вираженні у 2023 році”, – заявили в BNEF. “У довгостроковій перспективі, якщо темпи навчання попереднього року збережуться, ціни на батареї впадуть нижче $100/кВт-год у 2027 році”.
BNEF зазначає, що місцеве виробництво акумуляторів у таких регіонах, як США та Європа, може призвести до зростання цін у короткостроковій перспективі через подорожчання енергії, обладнання, землі та робочої сили в цих регіонах порівняно з Азією.
Однак у міру розвитку галузі ці витрати можуть знижуватися.